zaterdag 6 november 2021

Anders had u mij wel gezien !

Ook een veiligheidskundige is maar een mens, en maakt ook wel eens fouten. 

We zien dagelijks onderweg medeweggebruikers die aan net bellen zijn onderweg.  Hoewel de meeste auto's een zeer goed handsfree systeem hebben pakken we toch graag de telefoon even in de hand.  Zelfs de social media moeten we onderweg nog ff checken, stel dat we iets missen !!

Waarom doen we dit ?. Naar alle waarschijnlijkheid omdat we in de overtuiging zijn dat wij wel 2 dingen tegelijkertijd kunnen. Wij letten wel goed op en laten ons niet afleiden door een gesprek of een appje. Wij niet, dat doen alleen die anderen !

Een aantal jaren geleden was ik onderweg van Zwolle naar Amersfoort en de telefoon ging.  Ik neem het gesprek aan en neem de telefoon in mn hand.  Ik ben een tijdje in gesprek en wordt ingehaald door een Golfje en zie daar de beroemde woorden "Politie... volgen" dus dat doe ik dan ook maar netjes.

Auto aan de kant gezet, raampje omlaag..........

"U weet waarom we u aan de kant gezet hebben ?"

"Waarschijnlijk omdat ik aan het bellen was ?"

"Dat klopt, u weet dat dat niet mag en dat u daar een bekeuring voor krijgt ?" 

"Ja, dat weet ik... wel jammer, want ik pak hem net ff op !"

"Meneer... we rijden al meer dan 3 kilometer achter u aan, en al die tijd zit u te bellen !!" 

Waarop de agent vervolgt met..............

"En om uw volgende opmerking vast voor te zijn.... Nee, u zat niet op te letten, want u had ons niet gezien !"

Tja, wat is daar nog op te zeggen.......

Ik heb 2 dingen geleerd,

- Tijdens het bellen (al dan niet handsfree), let je inderdaad niet op !

- De politie heeft wel humor :-) 

Drive safe !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten