zondag 16 februari 2020

Relatie tussen veilig werken en...... relatie ?

In de loop van de tijd zie je als veiligheidskundige veel zaken voorbijkomen waarbij je denkt..... "hmmmmm, dat kan een stuk veiliger" en daar spreek je dan mensen op aan.

Opvallend vaak krijgen we dan antwoorden als "dan kan ik niet werken" of "jullie maken het onmogelijk te werken".  Ook als mensen  zelf best weten dat het beter is om persoonlijke bescherming middelen zoals een veiligheidsbril of gehoorbescherming te dragen doet men dat liever niet.  Echter, ook bij levensreddende zaken zoals bijvoorbeeld een dakrandbeveiliging plaatsen of een harnasgordel te gebruiken kiest men ervoor dit niet te doen.


Zelf vind ik het fijn om na een dag werken weer lekker naar huis te komen, genieten van het leven, vriendin, kinderen en kleinkind.  Als ik dan mensen zie werken zonder de juiste levensreddende maatregelen te nemen vraag ik me soms af.......   "Zou deze werknemer een verschrikkelijke partner thuis hebben" of "Wow, die moet een paar vreselijk vervelende kinderen thuis hebben",  Waarom zou je anders zo je best doen om aan het eind van de dag niet meer thuis te willen  komen ?.

Veilig werken, veilig thuis..... gaat niet vanzelf. Daar moet je aan werken.  Thuis verwachten ze dat je dat ook daadwerkelijk doet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten